Carl Johanskolan Grupp C5

Fisketävling

Det roligaste var att hitta på idén för det tog ett tag för oss frö vi hade lite för stora idéer först så vi fick hitta på något mindre och då kom vi på fisketävling. Det var också roligt att vara med på fisketävlingen och det blev roligare att äta sibylla samtidigt för då fick man lite energi så man orkade mer.

Vi fiskade vid kanalen för det är ett fint ställe i centrum utav  Karlsborg  så alla har helt okej nära till området som målgruppen ska till och alla har möjlighet att komma dit. Vi fiskade även vid kanalen för vi visste att det fanns bra med fisk där.

Fisketävlingen var gjord för 8:orna från Carl Johan för att vi visste att de var lediga de dagarna, för alla hade ju Framtidsfrön och gjorde sitt eget fram till 12 ungefär och det var då vi startade våran fisketävling för att folk skulle kunna vara med.

Vårt mål med fisketävlingen var att visa upp kanalen för det är ett fint ställe med mycket att göra och äta på. Man kan tillexempel äta falafel, hamburgare, pizza och lite annat.

Det verkade som målgruppen tyckte det var en rolig aktivitet eftersom man fick fisk och det var gott med mat från sibylla.

Det var en bra dag med sol och mycket fisk först men sen blev det molnigt och då blev det dåligt med fisk. Vi fiskade bara där sandön låg förut alltså vid det nya glass stället som heter bryggan.

När vi genomförde aktiviteten kändes det som vi hade allt under kontroll och som att vi gjorde det till en rolig upplevelse och det var bra att vi valde kanalen som ställe att fiska på för det finns bryggor som fiskarna gömmer sig under så det var bara att fiska när det väl var soligt och varmt i vattnet.

Våran aktivitet som vi valde hade vi bestämt från början det var bara att vi hade olika idéer i början men vi valde iden att ha en fisketävling för det var den ända iden som var den enda som vi kunde klara utan mycket pengar.

Vi stötte på ett problem och det var att det inte skulle komma några på fisketävlingen för ingen ville, och vi lyckades inte få med några heller så vi fick vara med på fisketävlingen själva utan målgruppen men det blev bra ändå för vi fick fisk. Ingen utav oss vann några pengar för vi hade egentligen inte tänkt att vara med på fisketävlingen först men sen när det inte kom några så fick vi göra fisketävlingen på bara oss tre.

När vi tänkte så här efter så skulle vi nog valt en annan målgrupp som till exempel några från mellanstadiet för de skulle velat vara med för de var inte lediga och hade skola till skillnad från de i 8:an som hade ledigt i två dagar och vissa gjorde sina Framtidsfrön aktiviteter innan så de kanske inte orkade eller tyckte de bara inte det var en rolig aktivitet och hade bättre saker för sig.